Monday 24 August 2009

ramadhan datang lagi :)

ramadhan telah tiba. bagi aku bulan nih bulan sejuk. sebab setiap kali bulan nih tiba, malam mesti sejuk. pagi pulak tak sepanas+terik sebelum nih.

bulan puasa nih boleh kurus :) [mission aku] hehe. orang cakap mulut orang berpuasa lagi wangi dari bunga kasturi. hmmm? wallahualam. mungkin. tapi jangan lahh pergi bau mulut sorang-sorang pulak lepas nih :))

aku harap korang semua termasuk aku lahh kan, akan puasa penuh [tolak dengan hari yang kitaorang yang perempuan nih di excusekan dari puasa lahh] dan tempuh dugaan dan cabaran sepanjang bulan nih dengan tabah. InsyaAllah.



1. Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-


2. Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-


ouhh, sedikit jokes. hari tu kitaorang ada borak-borak.
then seorang kawan aku nih tiba-tiba tanya something yang agak kelakar lahh jugak sampai kitaorang semua gelak terbahak-bahak. here it goes :

1: wehh, aku nak tanya nih.
2: apa?
1: kalau kita puasa,then kita kentut lebih dari dua kali..batal puasa yeh?

*all 8 of us laugh kuat kuat.

4: mana ada lahh. sapa cakap? mengarut je.
1: tak yeh? urmm tah la. aku dengar-dengar dulu. kecik-kecik.

*sambung gelak.

urmmm cmne lahh agaknya dia dulu kan? mana lahh tau dia percaya benda tuh and setiap kali dia puasa je, kentut tak boleh lebih dua kali. and dia tahan je. hurmmm? i wonder. who knows lahh kan. haha :))

ouhh yea, selamat berpuasa :)

No comments:

Post a Comment